Gündem

Cumhurbaşkanımızın ve Bakanımız Beydağı Gibi Arkamızda Durdu

Söğütlü Camii Temel Atma Töreninde konuşan Başkan Er, CUMHURBAŞKANIMIZ VE BAKANIMIZ BEYDAĞI GİBİ ARKAMIZDA DURDU   Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, çeşitli incelemeler…

27-09-2024 18:06

Söğütlü Camii Temel Atma Töreninde konuşan Başkan Er,

CUMHURBAŞKANIMIZ VE BAKANIMIZ BEYDAĞI GİBİ ARKAMIZDA DURDU

Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, çeşitli incelemelerde bulunmak ve Söğütlü Camii’nin temelini atmak üzere Malatya’ya geldi.

Malatya’nın simge camilerinden olan ve eski Belediye Meydanı’nda bulunan Emekliler Parkı’nın olduğu alanda yapılacak olan Söğütlü Cami’sinin temel atma töreni, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’un katılımlarıyla gerçekleştirildi.

Yoğun bir katılımla gerçekleştirilen temel atma töreni, depremde hayatını kaybeden vatandaşlar için Kur-an’ı Kerim tilavetinin ardından saygı duruşu ve istiklal marşının okunması ve protokol konuşmaları ile devam etti.

Malatya olarak gerçekten zor günler yaşadık

Söğütlü Cami’sinin temel atma programında konuşan Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, “Allah’ın isminin anılacağı, yüceltileceği, bir birçok sosyal ve kültürel etkinliğin yapılacağı Söğütlü Cami’mizi temel atma töreninde bizleri bir araya getiren Allah’a ne kadar şükretsek azdır. Malatya olarak gerçekten zor günler yaşadık. Düştük ama yıkılmadık. Çünkü devletimiz her zaman yanımızda oldu. Başta Sayın Cumhurbaşkanımız, bakanlarımız özellikle Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız depremin ilk gününden itibaren arkamızda Beydağı gibi dimdik durdular. Malatya’lı hemşehrilerim adına başta Sayın Cumhurbaşkanımız olmak üzere bakanlarımıza ve özellikle Sayın Bakanımıza şükranlarımı arz ediyorum” dedi.

Başkan Er konuşmasının devamında, “Sayın Cumhurbaşkanımız, devletimizin tüm kurumlarını seferber ederek, ilk günden itibaren Malatya’mızın yanında oldu. Sayın Bakanımız Malatya’mızı sıklıkla ziyaret ederek sürekli yanımızda oldu. Malatya’mıza hem Sayın Cumhurbaşkanımızın hem Bakanımızın ne kadar önem verdiğini görmekteyiz. Sayın Cumhurbaşkanımız ve Sayın Bakanımızla yaptığımız görüşmelerde; Malatya’mızın durumunu izah ettik. Bu girişimlerimiz sonucunda gerekli adımlar atıldı. Sayın bakanımız yeniden göreve geldikten sonra Malatya’da rezerv alanlarındaki ihaleler ciddi bir ivme kazandı ve neredeyse tamamlanma aşamasına geldi. Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımız ve TOKİ’miz 100 bin konutu bir yılda bitirir. Vatandaşlarımız bize yardımcı olursa, devletimizin bu gücüyle iki yılda rahatlıkla şehrimizi ayağa kaldırırız. Ayrıca Milletvekillerimize de teşekkür ediyorum. Onlarında yardımlarını her zaman alıyoruz. Sayın Valimizle iyi bir sinerji oluşturduk. Malatya’da hem enkazların kaldırılmasında hem de şehrimizin yeniden ayağa kaldırılmasında birlikte hareket ediyoruz.

Elini taşın altına koyan, Söğütlü ve Yeni Cami’mizi Malatya’mıza yeniden kazandıracak olan hayırsever iş insanımız Haci Bayram Kızılaslan ağabeyimize de çok teşekkür ediyorum” dedi.

Bakan Kurum: Bu muhteşem eserin Malatya'mıza ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum

Söğütlü Cami’sinin temel atma programında Malatya’ya sık sık geldiğini ifade eden Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ise yaptığı konuşmada, “Malatya'ya her ziyaretimizde bizleri bağrına basan her bir kardeşime ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Malatya'nın geleceği adına Malatya'daki işlerin tamamlanması ve milletimizin beklentilerinin çözülmesi adına hep birlikte Valimizle, Büyükşehir Belediye Başkanımızla, Milletvekillerimizle ve vatandaşlarımızla bir araya geliyor, onları dinliyoruz. Onların sorunlarının çözümü adına da gerekli iradeyi koyuyoruz. Her geldiğimizde konuştuğumuz sorunlarımızı bir sonraki ziyaretimizde de acaba çözülmüş mü, bu konuda bir ilerleme var mı, yok mu, bunun takibini de gerçekleştiriyoruz. İşte bu ziyaretlerden birinde Söğütlü Cami'mizin emekliler parkının içinde bulunduğumuz alanda yapacağımızın sözünü vermiştik. Bu mübarek cuma gününde sözümüzü tutmanın, Söğütlü Cami'mizin temelini atmanın hep birlikte heyecanını yaşıyoruz.

Ben bu vesileyle Söğütlü Camii'mizi bu topraklara kazandıran, bu eserin ayakta kalması için emek veren herkese öncelikle şükranlarımı sunuyorum. Camimizi yeniden inşa edecek olan Vakıflar Genel Müdürlüğümüze kolaylıklar diliyorum. Hayırsever İş İnsanı Sayın Haci Bayram Kızılaslan'a da çok çok teşekkür ediyorum. Bu muhteşem eserin Malatya'mıza, ülkemize ve buradaki kardeşlerimize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

Bakan Kurum: Bu topraklar üzerinde çok badireler atlattık

Bakan Kurum konuşmasının devamında, “Anadolu'yu yurt tuttuğumuz o günden bu güne bin yıl geçti. Bin yıl millet olarak bu topraklardaki varlığımızı korumak için çok büyük badirelerden geçtik. Eşi benzeri görülmemiş acılar yaşadık. Ardı arkası kesilmeyen onlarca afetle sarsıldık; fakat 6 Şubat'ta gerçekleşen depremlerde bu vatan toprakları üzerinde gördüğümüz en büyük yıkımı yaşadık. Saniyeler içinde binlerce canımızı yitirdik. Evlerimizi, ocaklarımızı, dükkânlarımızı kaybettik. Binlerce yıllık tarihi eserlerimiz işte Yeni Cami'miz, Söğütlü Cami'miz ve binlerce tarihi eserimiz yerle bir oldu. Biz yaşadığı her zorlukta daha da kenetlenen güçlü bir milletiz. Ben bunu 2020 depreminde de gördüm. İlk saatleri itibariyle yine buradaydım. Malatyalı kardeşlerimizin o vakur duruşunu tüm ilçelerde tüm köylerde gördüm. Birbirimize bir söz verdik. destek olduk. Hamdolsun o sözü tutmak için Doğanyol’da, Pütürge'de, Kale’de, Battalgazi'de, Yeşilyurt'ta her ilçede bizzat yerinde gittik, çalıştık, alın teri döktük. Biz, her düştüğünde yeniden ayağa kalkan büyük bir devletiz. Tüm dünyanın hayret dolu bakışları arasında Devlet Millet seferberliği nedir millet olma şuuru nedir herkese gösterdik. Hz. Mevlana diyor ya ‘ümitsizliğin ardında nice ümitler, karanlığın ardında nice güneşler vardır’ biz de 85 milyon Tek Yürek olduk. Depremden etkilenen tüm illerimize yine aynı anlayışla koştuk. Adeta milli bir seferberlik başlattık

Bugün, tam 322 bin yuvamızı işte bu şuurla inşa ediyoruz. Hamdolsun şu ana kadar 101 bin 254 konutumuzun anahtarlarını vatandaşlarımıza teslim ettik. Yıl sonuna kadar bu sayıyı inşallah 200 bine çıkartacağız ve bu anlayışla bu ziyaretleri yapacağız. Ekibimiz, arkadaşlarımız hep birlikte vatandaşlarımızın bizden ne talebi varsa o talebi gidermek, o sorunu çözmek için sahada olacağız. Göreve geldiğimiz 2 Temmuz'dan bu yana 11 ilimizde toplamda 49 bin yeni konut ve iş yerinin daha inşasına başladık. Yine aynı süre zarfında 11 bin 168 konut da Malatya'mızda yapımına başladık. Şu ana kadar Malatya'da 10 bin 679 hemşehrimizi, kardeşimizi yeni yuvalarına sağlam, güvenli yuvalarına kavuşturmanın mutluluğunu yaşadık. Malatya'nın tüm ilçelerinde 79 bin yeni yuva ve iş yerimizi de bir an önce tamamlanması için tüm ekibimizle birlikte çalışıyoruz. Bir önceki ziyaretimizde Niyazi Mısri ve Turgut Temelli caddelerimizde sahada bizzat vatandaşımızla gezdik. Tek tek saha çalışmamızı yaptık ve vatandaşlarımızdan gelen talepleri değerlendirdik. Niyazi Mısri, İsmetiye ve Kavaklıbağ mahallelerini kapsayan merkezde 4 proje alanımızın sınırlarını kesinleştirdik ve hemen hızlı bir şekilde birinci etabı yapım sürecini başlattık. Diğer etapların da inşallah bir ay içerisinde ihalelerini yapıp inşa süreçlerini bu mahallelerimizde de başlatacağız. Ben Malatyalı hemşerilerimiz için şimdiden hayırlı uğurlu olsun diyorum. Tabii şunu da söylemek istiyorum. Biz bu işler yapılana, bu işler tamamlanana, burada Malatyalı hemşerilerimizin, annelerimizin, babalarımızın yüzü gülene kadar burada olacağız. Bu kardeşiniz burada olacak. Herkesi dinleyecek. Çözülebilecek bir sorun, problem varsa da onu çözmek için hep birlikte elimizi, gövdemizi taşın altına koyacağız. Bundan hiçbir şüpheniz olmasın. Burada Sayın Cumhurbaşkanımızın riyasetinde inşallah bu sorunlarımızı işte bugün olduğu gibi teker teker aşacağız. Kıymetli kardeşlerim bu güzel şehirde sadece konut yapmıyoruz. İşte ecdat yadigarı eserlerimizi de hep birlikte ihya ediyoruz. Malatya'nın gözbebeği tarihi Bakırcılar Çarşısı'nda tüm hızımızla çalışıyoruz. Çarşı projemizde şire pazarı, kuyumcular ve bakırcılar çarşılarıyla konut ve dükkânlarımızla Malatya'nın şanına yaraşır bir yaşam alanı kuruyoruz” dedi.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, ecdadın yaşadığımız topraklarda kurdukları tüm şehirleri cami etrafında genişlettiklerini belirterek, “Biz, atalarımızdan, ecdadımızdan aldığımız ilhamla camilerimizi şehrin en göz alıcı noktalarında yer almasını istiyoruz. Söğütlü Camimizin projesinde de emin olun aynı hassasiyeti koruyoruz. Camimiz tamamlandığında 4 minaresi, 24 metre kubbe genişliği ve 5 yan kubbesi ile Selçuklu ve Osmanlı mimarisini günümüz çizgileri ile inşallah bütünleştireceğiz. Birbirinden güzel süslemeleriyle hat ve tezhipleriyle medeniyetimizin estetiğini inşallah burada yaşatacağız. Bu kutlu eserde aynı anda 2 bin 705 kardeşimiz saf tutabilecek ve minarelerinden yükselen ezan sesleri tıpkı fethin sembolü Ayasofya gibi kıyamete dek vatan semalarını süsleyecek. Söğütlü Cami'mizin yıkıldığı yerin alanı kadar bir alanı o bölgede yeşil alan olarak tahsis ettik. Yeşil alanıyla, meydanıyla o alanı Malatyalı hemşehrilemize armağan edeceğiz. Hayırsever iş insanımıza hem burada hem de Malatya’nın genelinde yaptığı hayırlardan dolayı çok çok teşekkür ediyorum” dedi.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ve beraberindeki heyet Söğütlü Camii Temel Atma programı sonrasında Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er’i ziyaret etti.

Ziyaret sırasında Büyükşehir Başkanı Sami Er, Malatya’da yapılan çalışmalar hakkında Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’a slayt eşliğinde bilgiler aktardı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değilikliği Bakanı Murat Kurum, ziyaret sonrasında Büyükşehir Belediye Meclis Salonu'nda Malatya'daki kurum amirlerinin katılımıyla koordinasyon toplantısı gerçekleştirdi.